الصفحة الرئيسية
الصفحة الرئيسية
السيرة الذاتية
الأبحاث
الساعات المكتبية
الملفات
المواد التدريسية
CPIT100
أهداف المادة
منهج المادة
التقويم الدراسي
التقويم الدراسي
ملفات العرض في المادة
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
عادل عبود سالم باحداد
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
To What Extent Would E-mall Enable SMEs to Adopt E-Commerce
To What Extent Would E-mall Enable SMEs to Adopt E-Commerce
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
This paper presents findings from a study of e-commerce adoption by Small and Medium Enterprises (SMEs) in Saudi Arabia. Only tiny number of Saudi commercial organizations, mostly medium and large companies from the manufacturing sector, in involved in e-commerce implementation. The latest report released in 2010 by The Communications and Information Technology Commission (CITC) in Saudi Arabia shows that only 8% of businesses sell online. Accordingly new research has been conducted to explore to what extent electronic mall (e-mall) would enable SMEs in Saudi Arabia to adopt and use online channels for their sales. A quantitative analysis of responses obtained from a survey of 108 SMEs in Saudi Arabia was conducted. The main results of the current analysis demonstrate the significant of organizational factors, and technology and environmental factors. Interestingly, traditional & cultural factors have no significance in this regard.
ردمد
:
1833-3850
اسم الدورية
:
International Journal of Business and Management
المجلد
:
7
العدد
:
22
سنة النشر
:
1434 هـ
2012 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Friday, March 29, 2013
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
عادل باحداد رائد الغامدي لوك هوجتن
Luke Houghton, Adel A. Bahaddad Rayed AlGhamdi
باحث رئيسي
ماجستير
Dbabahaddad10@kau.edu.sa
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
35337.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث