تفاصيل الوثيقة

نوع الوثيقة : مقال في مجلة دورية 
عنوان الوثيقة :
To What Extent Would E-mall Enable SMEs to Adopt E-Commerce
To What Extent Would E-mall Enable SMEs to Adopt E-Commerce
 
لغة الوثيقة : الانجليزية 
المستخلص : This paper presents findings from a study of e-commerce adoption by Small and Medium Enterprises (SMEs) in Saudi Arabia. Only tiny number of Saudi commercial organizations, mostly medium and large companies from the manufacturing sector, in involved in e-commerce implementation. The latest report released in 2010 by The Communications and Information Technology Commission (CITC) in Saudi Arabia shows that only 8% of businesses sell online. Accordingly new research has been conducted to explore to what extent electronic mall (e-mall) would enable SMEs in Saudi Arabia to adopt and use online channels for their sales. A quantitative analysis of responses obtained from a survey of 108 SMEs in Saudi Arabia was conducted. The main results of the current analysis demonstrate the significant of organizational factors, and technology and environmental factors. Interestingly, traditional & cultural factors have no significance in this regard. 
ردمد : 1833-3850 
اسم الدورية : International Journal of Business and Management 
المجلد : 7 
العدد : 22 
سنة النشر : 1434 هـ
2012 م
 
نوع المقالة : مقالة علمية 
تاريخ الاضافة على الموقع : Friday, March 29, 2013 

الباحثون

اسم الباحث (عربي)اسم الباحث (انجليزي)نوع الباحثالمرتبة العلميةالبريد الالكتروني
عادل باحداد رائد الغامدي لوك هوجتنLuke Houghton, Adel A. Bahaddad Rayed AlGhamdiباحث رئيسيماجستيرDbabahaddad10@kau.edu.sa

الملفات

اسم الملفالنوعالوصف
 35337.pdf pdf 

الرجوع إلى صفحة الأبحاث